Hurra!

Idag hurrar jag för min stora kille som fyller sex år! Imorse fick han Lego som han ville börja bygga med direkt, men då fick ordentliga mamma raskt påpeka att det är en vanlig förskoledag trots att han fyller år. Nåväl, han gillar att vara på förskolan och när jag påminde honom om fruktsalladen som han skulle ta med, så ökade dragningskraften direkt.


Idag har jag provat mitt nya objektiv lite grann. Jag är verkligen en glad amatör vad gäller fotografering, men jag tror att objektivet kan hjälpa mig att utvecklas. Som synes har en av mina favoriter fått komma fram i ljuset igen. Nagellacket av Åsa Jungnelius tycker jag är formgivning när den är som bäst. I Savoyvasen har jag placerat en strutsfjäder och inspirationen till att köpa den fick jag av Weronica. Jag gillar den lätt glamorösa känslan i bilden och den slår an en skön ton för det nya året.


Jag tycker mycket om vår nya lampskärm från Ikea. Tillsammans med lampfoten i glas från Orrefors, ett gammalt loppisfynd, så känner jag att att den spinner vidare på samma ovan nämnda känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar