Mix 120125

Jag skakar på huvudet åt Laleh och förstår inte alls hypen kring henne. Lyssna på First Aid Kit istället! Jag lyssnar om och om igen på The Lion´s Roar och den bara växer. Jag tänker på Dollys Jolene och RHCPs Breaking the girl och blir alldeles lycklig.


Spöksonaten av Strindberg har haft premiär på Dramaten. Lars Ring skrev i SvD att Mats Ek skapar teaterhistoria, så jag kastade mig på datorn och köpte biljetter. Längtar till mars när jag och maken ska se pjäsen.


Bilden har jag lånat av Anna-Malin med den finfina bloggen Helt Enkelt. Det är hennes kök som är på framsidan av  Plaza Interiörs senaste nummer. Det är flera bloggare som har tipsat om att det är ett bra nummer, så det ska snarast införskaffas.



Häromdagen stod jag och höll i Knausgårds Min kamp 2 i det nya formatet excess där bokens storlek är 8x12 cm. Jag kunde inte riktigt avgöra om det är ett bekvämt läsformat, men nu känner jag mig så lockad av att läsa boken, så jag ska nog testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar