Party och påsk


Alice har precis fyllt 8 år och igår var det dags för övernattningsparty med några klasskompisar. Party, mycket viktigt! Kalas får jag inte säga längre. Dukningen skulle också vara sober och enkel utan några barnkalasinslag. Det är tydligt att tjejen börjar bli stor, men visst märks det att hon ofta vill framstå som äldre än vad hon är.


Snart är det ju påsk och det ska blir mysigt att umgås med familjen, ta det lugnt och äta god mat (och godis!) Påskpynt är ingen stor sak hemma hos oss, men jag har plockat fram fågelboet från Zetas. Det ursprungliga ägget lyckades något att barnen ta sönder, men jag la dit ett nytt som jag hittade second hand för några kronor. Fint tycker jag.


Några videkvistar har fått ta plats i köket också. I vår familj är de flesta allergiker, så några äkta kvistar kommer inte på fråga, men jag tycker att de konstgjorda är ett helt ok alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar