Snabb sväng på stan


Igår hade jag en dryg timme att slå ihjäl på stan, så då passade jag på att besöka några inredningsbutiker. Först var jag inne på Illums Bolighus och där fanns det en massa ögongodis. Dessutom är det en fröjd att butiken ligger i det fina Sverigehuset som Sven Markelius har ritat.


Därefter styrde jag stegen till NK Inredning snett över gatan. Inredningen på bilden gillar jag skarpt, men annars blev jag inte alltför inspirerad av miljöerna som de hade skapat.


R.O.O.M. blev nästa anhalt. De har ett schyst sortiment och stajlar fint, så hos dem hittar jag alltid inspiration och får god lust att öppna plånboken. Denna gång nöjde jag mig med en liten bokstav i zink.


Jag kikade även in hos Systrarna Voltaire för första gången. Oj, oj, där fanns massor med fina redskap som man inte vet att man behöver, mat, inredningsprodukter, skönhetsprodukter och smycken. Den kändes som den perfekta butiken att besöka inför kalasfixande eller för presentinköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar